sjosefine.blogg.se

Jag skriver vad jag vill, när jag vill och precis hur jag vill.

Grottan

Kategori: Vardagsrummet

Mitt rum är min egna lilla grotta. Här kryper jag in när det svårt. Jag har alltid varit i stort behov av en fristad. Jag måste göra visa saker för att känna lugnet och må bra igen. Vet inte om det är tvångstankarna som tar över där, förmodligen. Jag har alltid ett stort behov av att bada. Det får mig lugn på något sätt. Skulle behöva ett nu faktiskt. Många av mina rutiner är hemska, jag vet om det själv. Många är onödiga men det är så jag måste ha det.
Varför skriver jag allt detta? Antagligen för att jag tänker mycket. Jag vill flytta, men jag vågar inte, det enda kravet jag har är att jag måste ha ett sovrum. Annars går det inte. 

Jag vill skriva så mycket mer, men för bearbeta det i vattnet först. Nu kryper ångesten över mig... 
Måste skynda mig...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: